上海での発表のためのメモ

front/back. 
the cursor is trace-meta media. 
overlapping windows. 
horizon vs vertical. 
PCP/IP vs DNS. 
machine vs human. 
It is important to humanize the computer or meta media. 
meta media and Alan Kay. 
Alan Kay's idea vs the cursor. 
meta media and interactive. 
software/wetware/hardware. 
there is no software. 
everything is software. 
the cursor is wetware. 
bring to front/send to back. 
image/word. 
nature/image/destruction. 
an information steam.
a stream of information. 
destroy a stream of information. 
tool/media. 
hybrid=meta media=allo. 
beyond human imagination. 
supernatural. 
supernatural/cursor/trance. 
always front. 
literally always front=trance. 
not layer but stack. 
a stack on a layer. 
exonemo|DanmatsuMouse.
The cursor|the information of coordinates of the point

このブログの人気の投稿

告知:第4回新視覚芸術研究会「デジタル時代の次元の折り重なり」【追記_2017/08/08】

インスタグラムの設定にある「元の写真を保存」について

美術手帖(2017年9月号)にHouxo Que個展「S H I N E」のレビューを寄稿

新視覚芸術研究会第4回シンポジウム「デジタル時代の次元の折り重なり」の個人的振り返り

サマーウォーズ:身体とアバターのデザイン(1)

「テクスチャーの裏側にあるかもしれない記憶」の進捗状況&シンポジウム再告知

デジタル時代の物質性 あるいは 単にPhotoshopのブラシ あるいは 単にブラシ

授業ノート:ディスプレイ時代の芸術作品_ネット公開用

能動と受動の間,具象と抽象の間にある←,カーソル

小林健太「自動車昆虫論/美とはなにか」のトーク:本当に美だと感じているものに近づくことができるのではないだろうか